Keresőoptimalizálás

SEO

Mi is a keresőoptimalizálás?

A keresőoptimalizálás az egyik legköltséghatékonyabb módja annak, hogy az adott weboldal az internetes kereső találati listájának élén jelenhessen meg.
Az eredményeket az internetes kereső organikus – vagyis nem fizetett hirdetésekkel elért – találati listájában érjük el.

Mi a keresőoptimalizálás vagyis search engine marketing (SEO)?

Hogyan működik? És miért is kellene ezzel egyáltalán foglalkoznunk?

Minden egyes nap, 5.6 milliárd keresést végeznek el a Google keresőben. A felhasználók 86%-a csak az első találati oldalon megjelenő találatokra kattint. Azok a weboldalak, amelyek nem jelennek meg az 1. találati oldalon, virtuálisan láthatatlanok.

A SEO magában foglal minden olyan felmérést, amely alapján egy weboldal jobb helyezést érhet el a Google & Co keresési találati oldalain (search result pages- SERPs). A Google a keresési eredmények rangsorolása mögött titkos, bonyolult algoritmus áll, amely megpróbálja a legjobb eredményeket megjeleníteni minden egyes keresési lekérdezés esetében.

Több mint 200, különböző súlyozású rangsorolási tényező határozza meg a keresési eredményoldal végső összetételét. Noha senki sem tudja pontosan, melyek ezek a tényezők, mi felhasználhatjuk, amit tudunk, hogy webhelyed láthatóságán javítsunk.

Leegyszerűsítve három fő eszköz áll rendelkezésünkre erre: relevancia, népszerűség és felhasználói élmény. Általában a jobb relevancia és népszerűség révén jut el az 1. oldalra. Ha ott vagy, a harmadik tényező lép működésbe: a felhasználói élmény.

 

Hogyan működik a SEO?

A 3 tényező a jobb helyezésért

Relevancia

A relevancia elsődlegesen az oldal tartalmára referrál. A Google próbálja megérteni a felhasználó kérdését, de nem úgy, hogy csak a begépelt szóra fókuszál, hanem az érdeket is a keresés mögött. Ezután, a Google megmutatja azokat a lehetőségeket a találati listában, amelyeknek a tartalma a legrelevánsabb és a legjobban kielégíti a felhasználói érdeket.

 

Népszerűség

A népszerűség a baclink-ekből számolódik: mennyi más oldal hivatkozik arra a bizonyos oldalra. Minél több linket kap egy oldal, annál többet kap a szerző. A linkek száma nem az egyetlen fontos tényező. A minőség – vagyis, hogy mennyire számít is az a linkelt oldal, mekkora tekintélye is van annak – és a tematikus relevancia talán még nagyobb súllyal esik latba, még fontosabb is.

 

Felhasználói élmény

Most, hogy átnéztük, hogyan kerüljönk a Google első találati oldalára relevancián és népszerűségen keresztül, a harmadik nagy tényező itt jön be a képbe: a felhasználói élmény. Mennyire elégedett a felhasználó az eredménnyel, amit a Google mutat neki? A Google mesterséges intelligenciát használ, amit RankBrain algoritmusnak is hívnak, hogy kiszámítsa a felhasználói élményt. A Google ezt használja, annak mérésére, hogy mennyire boldog a felhasználó azzal a bizonyos oldallal. Ha a felhasználók nagyszámban egyértelműen elégedetlenek azzal a bizonyos eredménnyel, ami megjelenik, például, nagyon magas a visszafordulási arány, ez hatással lesz arra, hogy az oldal visszaesik a találati listában és el is tűnhet véglegesen az első oldalról.

 

Egy SEO projekt menete

 

A SEO nem egy egyszeri dolog, hanem egy folyamat. Ahhoz, hogy hosszútávú sikereket érj el, állandóan fejlesztened kell a tartalmad és optimalizálnod az oldalad.

Mindazonáltal, általában minden SEO projektet egy kezdeti szakasszal kezdünk, amiben megvizsgáljuk az oldal jelenlétét részletesen és felállítunk egy stratégiát arra, hogy a célközönséged érhesd majd el. Persze, minden projekt egyedi, általában 4 terület van, amit egy SEO ügynökség lefed a kezdeti szakaszban, minden egyes projekt esetében.

 

Ez a 4 terület:

  • Kulcsszó kutatás & stratégia
  • On-page SEO audit & optimalizálás
  • Off-page SEO audit & optimalizálás
  • Off-page SEO analízis & stratégia
  • Mérési setup

Minden egyes technikai, strukturális és tartalommal kapcsolatos aspektusra gondot fordítunk a weboldaladdal kapcsolatban, hogy a legjobb és legrelevánsabb válaszokat kapd meg a célközönségeddel kapcsolatban, azzal a céllal, hogy a top találatok között lehess a Google-ben.

Kulcsszó kutatás & stratégia

Minden egyes SEO projektet egy kulcsszó stratégia felállításával kezdünk.

 

Először is a célközönség definiálása jön:

  • Ki a potenciális ügyfél?
  • Milyen problémái, érdeklődési körei és kérdései lehetnek?
  • Milyen nyelvet és feltételeket használsz?

 

Amikor tudjuk kit akarunk elérni, egy kulcsszó ötleteléssel kezdünk: nem kell tudjuk, mi a terméked pontos leírása, sokkal inkább azt, hogy a potenciális ügyfelek, hogyan keresnék azt.

Felkutatjuk mely kulcsszavak jönnek fel, milyen gyakran keresik (keresési volumen) és milyen tartalmat várnak azok, akik ezekre keresnek (szándék). Hozzávetőlegesen kitaláljuk mennyire lesz nehéz rangsorolni a releváns kulcsszavakat. A versenytársak weboldal elemzése megmutatja milyen kereső kifejezések (kulcsszavak) céloznak és mennyire lesz nehéz „legyőzni” őket.

Végezetül, megvan a kulcsszó stratégiánk: pontosan tudjuk, mik a témák, kérdések és keresési kifejezések, amiket le akarunk fedni, a weboldal mely oldalait akarjuk rangsorolni és milyen kiegészítő tartalmakat szükséges még építeni.

Értsük meg, hogyan keresnek az ügyfelek, hogy megállapíthassuk a weboldal MELY kulcsszavait akarjuk rangosorolni és MILYEN tartalommal.

On-page SEO

Az on-page SEO magában foglalja mindazt a munkát, ami magával a weboldallal történik. Ez mind tartalmazza a technikai, strukturális és tartalommal kapcsolatos aspektusokat. Segítünk a Google-nek lehámozni, indexelni és megérteni a weboldalad helyesen, ahhoz, hogy a top pozícióba rangsorolhassa. Egy technikailag tökéletes és jól strukturált weboldal a jó pozíció alapja.  Ha itt gondok merülnek fel, a további SEO mérés nem lesz teljes.

Technológia

Minden SEO releváns technikai aspektust megvizsgálunk a weboldaladdal kapcsolatban, konkrét javaslatokat teszünk, hogy a problémákat egyenesen a tartalom menedzsment rendszeren keresztül oldjuk meg: a meta tag-ektől a szemantikai jelölések használatáig, hogy javítsuk a betöltődési időt és nyelvi jelöléseket, több nyelvű oldal esetében.

Struktúra:

A teljes weboldal szerkezete, azaz az információs felépítése, ahogy az egyedi oldalak struktúrája iszonyatosan releváns SEO szempontból. Mely oldalak léteznek, hol helyezkednek el az oldalon belül és milyen módon tudják a felhasználók és a keresőmotorok elérni azt?

Tartalom:

De a technológia és struktúra funkciója csak az igazán fontos: a tartalom. A kulcsszó stratégiánk alapján, meghatározzuk mely létező tartalomnak van szüksége optimalizálásra és mely tartalmaz kell újra kreálni, hogy a releváns lekérdezésekre rangsorolójának.

A szövegednek az oldaladon nem csak, hogy egyedinek kell lennie, mindenekelőtt a felhasználóra és annak igényeire kell fókuszálnia. Mert a kereső motorok azt a tartalmat preferálják, amelyektől a felhasználók boldogok lesznek.

Off-page SEO

Az Off-page SEO az összes olyan tevékenység leírására szolgál, amely a saját weboldaladon kívül zajlik. A hangsúly főleg a más webhelyekről érkező linkekre, valamint a márka webes megemlítésére irányul.

Elemezzük webhelyed meglévő backlink profilját, meghatározunk erősségeket és gyengeségeket, és átirányítások segítségével próbáljuk megmenteni az „elveszett” linkek értékét.

Elemezzük versenytársaid backlinkjeit is. Ebből nemcsak a verseny erősségét tudjuk felmérni, hanem arra is következtethetünk, hogy mi a célunk: hány kapcsolatot, milyen minőséget kell felépítenünk ahhoz, hogy legyőzzük őket. Ötleteket kapunk a niche típusú linkforrásokról is, hogy felhasználhassuk ezeket az erőforrásokat a számodra.

Végül kidolgozunk egy stratégiát új, jó minőségű backlinkek építésére. A stratégia tartalmazza, hogy hol és mindenekelőtt hogyan szerezhetünk ilyen linkeket.

A kvalitatív linképítésre összpontosítunk, és csak olyan linkeket hozunk létre, amelyek valóban hozzáadott értéket jelentenek majd a számodra.

Az oldalaid és tartalmad értékes hatalmat fognak elérni a weben. Meg lesznek említve és referálnak majd rá számos más oldalak.

Analízis és nyomonkövetés felállítása

Annak érdekében, hogy megértsük a végrehajtott SEO intézkedések hatásait, fontos egy működő elemzés és nyomon követési beállítás, amely egyértelmű adatokat szolgáltat.

Ez megadja számunkra az összes adatot, amelyre szükségünk van a fontos és mindenekelőtt helyes döntések meghozatalához.

Ahhoz, hogy mérhetővé tegyük a webhely teljesítményét a Google-on, a Google Search Console-t, valamint más SEO-eszközöket használunk. Ezek segítenek nyomon követni, hogyan alakul a kulcsszavaink láthatósága az idő múlásával.

A Google Analytics segítségével nyomon követjük a webhely forgalmát, így láthatjuk, hogy mely látogatók érkeznek keresőmotoron keresztül és hogyan viselkednek. Hasznos műveleteket határozunk meg – az egyszerű oldalmegtekintések mellett -, amelyeket a látogatók végre tudnak hajtani a webhelyen, és eseményként, illetve célkonverzióként követhetjük nyomon.

 

Folyamatos SEO mérések

Miután a kezdeti optimalizálás befejeződött, kiértékeljük az eredményeket és további intézkedéseket határozunk meg a hosszú távú siker támogatása érdekében.

A két terület, amely a legnagyobb potenciállal rendelkezik a folyamatos optimalizálás során, egyrészt egy szilárd tartalmi stratégia, másrészt új backlinkek létrehozása.

A cél egy weboldal láthatóságának hosszú távú növelése.

Miért is jó a keresőoptimalizálás használata?

  • Látogatottság növekedése, több eladás
  • Weboldal, márka, vállalkozás, termék, szolgáltatás megismertetése és elérhetősége
  • A Google Adwords kampányok eredményesebbek és olcsóbbak lesznek
  • Mérhető eredmények
  • Költséghatékony megoldás

A felhasználók mindössze 90%-a az internetes keresők első találati oldalát tekinti meg. Ahhoz, hogy elérjen felhasználókat a weboldalával, annak legalább az első találati oldalon kell megjelennie.

Az első találati oldalon belül is az első három helyezett viszi el a látogatások nagy részét.
A felhasználók 47%-a az első találatot tekinti meg. 14% a másodikat és 10% a harmadik találatot. Az első 3 helyezett viszi el a felhasználók 71%-át.

SEO találati oldal arány megoszlás diagram

Vizsgáljuk meg, hogy üzletének, weboldalának és közösségi portáljainak tartalma hogyan befolyásolja a Google általi rangsorolást. A ProfitOnline munkatársai segítenek eligazodni az aktuális szabályok, keresési elvek sorai között. Érték, relevancia és marketing a tartalomban.

Elakadt az arculat kialakításában? Segítünk logojának megtervezésében.

Weboldal, illetve webshop tervezésénél és készítésénél mindig szem előtt tartjuk az összes SEO szempontot.

Kapcsolat

Budapest, Magyarország
+36 30 357 2045
Figyelmes munkavégzés
Szakértelem és naprakész tudás
Diszkréció, üzleti titoktartás

Prospektus

A ProfitOnline összes szolgáltatásának leírása letölthető az alábbi linkeken.

Legyen több webhelyforgalma és szerezzen új ügyfeleket professzionális SEO szolgáltatásokkal ! Segítünk cégének magasabb rangsorban kerüljön, növelje a bevételeit, és folyamatosan kapjon új ügyfeleket!

Cikkek