SEO Faktorok

SEO faktorok

A legfontosabb SEO faktorok

A Google neve a googol számra utal. A tíz első hatványa tíz, második hatványa száz, harmadik
hatványa ezer, hatodik hatványa millió, kilencedik hatványa milliárd, tizenkettedik hatványa billió,
tizenötödik hatványa billiárd, tizennyolcadik hatványa trillió, huszonegyedik hatványa trilliárd,
huszonnegyedik hatványa kvadrillió, huszonhetedik hatványa kvadrilliárd, harmincadik hatványa
kvintillió, harmincharmadik hatványa kvintilliárd, harminchatodik hatványa szextillió,
harminckilencedik hatványa szextilliárd…
A tíz kilencvenedik hatványát úgy hívjuk, hogy kvintdecillió, kilencvenedik hatványát úgy hívjuk,
hogy szexdecillió…
A tíz századik hatványát úgy hívjuk, hogy googol.
Ha a tízet hatványozni szeretnénk a googolal, tehát a tíz századik hatványával, akkor megkapjuk azt
a számot, amit úgy hívnak, hogy googolpelex.
A tíz googolpex hatványa lesz a googolplexian.
A tíz googolplexian hatványa a googolplexianth.

Amikor Larry Page és Sergey Brin nevet kerestek keresőprogramjuknak akkor találtak egy nagy
számokat tartalmazó listát, a listáról választották ki a Google nevet, a szám helyesen írva: googol és
nem jelent mást, mint a 10 századik hatványát.

1996-ban a Stanford Egyetemen tanuló PhD-s hallgatók, Larry Page és Sergey Brin egy olyan
keresőrendszerről álmodott, amelyik a weblapok közötti kapcsolatok matematikai analízisén alapul.
Úgy gondolták, hogy egy ilyen keresőrendszer jobb eredményeket produkál majd, mint más
keresők. BackRub volt a beceneve az “új találmánynak”, ami az egy weboldalra mutató linkek
számából állapította meg egy adott oldal fontosságát. 1997. szeptember 15-én levédették a
google.com domain nevet, 1998. szeptember 4-én jegyezték be a Google Inc. vállalatot, ami akkor
még egy jó barát, Menlo Park kaliforniai garázsában működött. A kezdőtőke 1,1 millió dollár volt,
amit Andy Bechtolsheimtől, a Sun Microsystems egyik alapítójától kaptak. 1999. februárjában
költöztek egy irodaházba.

A Google kereső ma naponta 20 petabyte információt dolgoz fel, naponta több mint 3,5 milliárd
keresést szolgál ki. 2017-ben a világon összesen 40 ezer keresést indítottak másodpercenként. A
Google 50 milliárd weboldalt indexelt és több mint 54 000 alkalmazottal rendelkezik az óriás. A
YouTube csatornán 3,6 milliárd videót tekintenek meg naponta a felhasználók. Az óriás vállalat 50
milliárd dolláros forgalmat bonyolít.

Úgy tartják, hogy a Google algoritmusa több mint 200 rangsorolási tényező alapján minősít egy
weboldalt. Az igazság az, hogy pontosan nem tudjuk. Ami teljesen biztos, hogy fontos összetevő,
tényező, komponens, szempont a keresőoptimalizálás folyamatainál:

Domain

Releváns a weboldalunk akkor, hogy ha a domain nevünkben alkalmazzuk a kulcsszavunkat. Igaz,
hogy most már nem ad akkora lendületet, mint korábban, de továbbra növeli weboldalunk
relevanciáját. Továbbra is számít a domain „életkora”, de azt tudnunk kell, hogy egy fél éves
domain és egy egy éves domain között túl nagy különbség nincsen.

Title

Szintén már nem olyan eredményes, mint régen, de továbbra is tényező, hogy a kulcsszó
szerepeljen az oldal címsorában. A title tagban megadott kulcsszavaink jobban teljesítenek, mint
egy címkén megadott kulcsszó.

Description

A Google algoritmusa a description leírást nem használja a rangsor megállapításakor, azonban
nagyon fontos szerepe lehet a keresőoptimalizálás során a description leírásnak. Mivel megjelenik a
találati oldalon ezért növelheti az átkattintás arányát. Fontos, hogy olyan leírást adjunk meg
weboldalunk minden egyes aloldalának, amelyik felkelti a felhasználó figyelmét és pontosan
tájékoztatja őket arról, hogy milyen tartalmakat talál meg az oldalon, ha felkeresi azt. Nevezhetjük
kivonatnak is a description leírást.

SOHA!!!

→ Soha ne írj olyan description szöveget, amelyik nem kapcsolódik az oldalad tartalmához!
→ Soha ne írj olyan általános leírásokat, mint… „Ez a weboldal…”.
→ A leírást soha ne töltsük fel önkényesen csak a kulcsszavainkkal!
→ Soha ne csináljuk azt, hogy a dokumentum tartalmát átmásoljuk a description metacímkébe.
Előző Előző
Újabb Újabb