SEO ütemterv

The Art of SEO könyvborító

Összességében egy olyan ütemterv a cél, amely elég információt ad egy potenciális csoport megcélzásának költségéről, valamint az egyes csoportok marketing-értékéről.

 

Miután ezt megkapta, gyorsan szűkítheti a listát. Valószínűleg a magas értékű kampányt érdemes folytatni, de továbbra is megéri fontolóra venni a nagyon magas értékű és az alacsony értékű kampányt, hiszen utóbbinak folytatása mindössze 4000 dollárba kerül. Úgy tűnik, hogy a másik két kampánynak nincs összehasonlítható megtérülése a befektetéshez.

Azonosítsa a stratégiai korlátokat

A következő lépés felvázolja azokat a korlátozásokat, amelyeket esetleg a kampányokra kellene helyezni. Például, ha nagyon konzervatív márkája van, akkor nem tanácsos, hogy a Reddit révén (amely nem egy konzervatív közönség) vegyen részt a közösségi média kampányokban.

Határozza meg a lehetséges partnerekkel való kapcsolatfelvétel módszereit

Szükség van bizonyos tevékenységekre, hogy a potenciális partnerek megismerhessék webhelyét. A kapcsolattartási módszereknek két fő kategóriája van: közvetlen és közvetett. Közvetlen kapcsolattartási példák a következők:

  • E-mail
  • Közösségi média oldalak (a közösségi média üzenetküldési funkcióján keresztül kapcsolatba lépni a potenciális partnerekkel)
  • Blogger hálózatépítés (Kapcsolatok kiépítése mások blogbejegyzésein keresztül)
  • Telefonhívások
  • Webhelytulajdonosok felkeresése konferenciákon vagy találkozókon

Néhány példa a közvetett kapcsolattartásra:

  • Közösségi média kampányok (például Facebook, Twitter, LinkedIn, Google Plus, reddit, StumbleUpon stb.)
  • Közkapcsolatok
  • Hírcsatornák (például a Yahoo! News és a Google News)
  • Konferenciákon lefolytatott beszédek és beszélgetések

A közönség szegmentálása, a személyiségek azonosítása és a tartalom célzása

Az egyik lefontosabb koncepció a marketingben az az, hogy tartalmat készítünk a célközönségnek számára. Ez nem arról szól, hogy linkeket szórunk szét véletlenszerű helyeken az interneten, hanem arról, hogy láthatóságot szerezzünk magunknak olyan helyeken, ahol elérhetik a linkek az érdeklődő felhasználókat és potenciális ügyfeleket. De ki is valójában a célközönség?

A célközönség azonosításának egyik lépése az az emberek csoportosítása olyan jellemzők alapján, mint például a demográfia vagy a tipikus viselkedési minták. A szegmentálás segít jobban megérteni, hogyan lehet a potenciális közönséghez fordulni.

Ennek a megértése azért annyira fontos, mert valójában nem számíthat aktivitásra a közönségtől, hacsak nem célozza tartalmát konkrétan a közönség felé. Képzelje el, hogy ír egy csodálatos kutatást a Higgs-bozon-részecskéről, majd közzéteszi egy webhelyen, amelynek közönsége első osztályú iskolás gyerekekből áll. Valószínűleg nem fog sok aktivitást előidézni!

Ez egy szélsőséges példa volt, de ez a koncepció még alapszinten is érvényes. Ha a célközönség jellemzően nagyon takarékos, akkor valószínűleg nem célozza meg olyan webhelyek tartalmát, amelyeket elsősorban a tehetős emberek látogatnak.

A személyiségek azonosításának koncepciója hasonló a szegmentáláshoz, ám ez inkább az emberek személyes tulajdonságaira vonatkozik. A személyiségek olyan kitalált karakterek, amelyek célja egy termék vagy szolgáltatás használatához hasonló értékrenddel rendelkező emberek csoportjának ábrázolása. A személyiségek információkat tartalmaznak a potenciális felhasználó motivációjáról valaminek a használatához, valamint a dolgokról, amelyek hajtják a felhasználót arra, hogy igénybe vegyék az adott terméket vagy szolgáltatást.

Például a személyiség lehet a „takarékos vásárló”, és a motivációja lehet az, hogy izgatott lesz, ha sikerül egy jó ár-érték arányú vásárlást végrehajtania. Miután ezt megtudta, megcélozhatja tartalmát és az üzeneteit oly módon, hogy pozitív hatást gyakoroljon erre a motivációra.

Tartalommarketing célokra, ha olyan fitneszhez kapcsolódó termékeket kínál, amelyeknek 18-25 éves sportos emberek a célközönsége, akkor feltérképezheti a demográfiai adatokat és megtudhatja, hogy milyen típusú webhelyek látogatottak gyakran ebben a szegmensben, majd ennek fényében korrigálhatja kampányait.

Miután kidolgozta a potenciális ügyfelek személyiségét, tovább finomíthatja a céloldalakat, és testre szabhatja magának a tartalomnak kialakítását. Például a takarékos vásárlónál az ön címsora és vezető arculata azt sugallhatja, hogy új és egyedülálló módot fedezett fel a pénztakarításhoz.

Képzelje el, hogy olyan vállalkozást működtet, amely a finom ételekre összpontosít. Kínál mondjuk csúcsminőségű edényeket, valamint élelmiszert, amelyeket közvetlenül az ügyfelek otthonába is elszállíthat. Vállalkozásának számos különféle típusú potenciális ügyfélszegmense van, például:

Ínyencek

Ez a csoport olyan emberekből áll, akik szenvedélyesen fogyasztanak különleges ételeket. Ahogy a mondás mondja: nem azért esznek, hogy éljenek, hanem azért élnek, hogy egyenek. Fontos azonban, hogy nekik sincsen sok idejük, és nem profi szakácsok. Számukra kipróbálhat mondjuk egy cikkötletet, például: „10 profi eltitkolt tipp az ínyenc főzéshez”

 Vacsora Házigazdák

Ezek az emberek szeretnek szórakoztatni és lenyűgözni vendégeket. Rendszeresen rendeznek partikat, és szeretik, ha dicsérik az általuk nyújtott ételek minőségéért. Például egy vonzó cikkcím a következő lehet: “11 dolog, amit a média nem híresztel az ízletes és egészséges étkezésről”.

Otthoni gourmet szakácsok

Ezek az emberek szintén ínyencek, de magasabb szintre emelik a szenvedélyüket. Hetente egyszer például fordítanak időt egy csodálatos étel elkészítésére otthon, még akkor is, ha csak a családjuknak főznek. Nagyon élvezik a főzés folyamatát, és imádják ha kreatívok lehetnek a konyhában. Az egyik cikk, amely felhívhatja a figyelmüket, a következő: „10 leleplezett mítosz az ínyenc és egészséges főzésről”.

Profi gourmet szakácsok

Ez a legkeményebb közönség a szegmensben. Munkájuk részeként ínyenc élményeket teremtenek, és amikor otthon esznek, akkor is nagyon jó minőségű ételeket akarnak fogyasztani. Nagyon magas elvárásuk van a konyha megszervezésének, a vásárolt termékeknek és a konyhai eszközöknek a színvonalát illetően. Az erre a szegmensre célzott példacím lehet a „4 otthoni konyhaszervezési módszer az egészséges ínyenc főzéshez”.

Lehet, hogy vannak más szegmensek is, amelyeket idővel tovább fejleszthet, ha többet megtud a célközönségről. Miután a szegmensek elkészültek, elkezdheti keresni a hozzájuk kapcsolódó webhelyeket. Ehhez kutatás szükséges, de az egyik legegyszerűbb taktika az ezeken a webhelyeken közzétett többi tartalom tanulmányozása és annak vizsgálata, hogy mely cikkek teremtik elő leginkább a közönség lelkesedését.

Az aktivitási szint mérése fontos ahhoz, hogy megértésük, hogyan lehet eljuttatni tartalmat az emberekhez úgy, hogy ők interakcióba is lépjenek vele.

Előző Előző
Újabb Újabb