Youtube és tartalommarketing

Youtube content

A Youtube sikeres használata a tartalommarketinghez

Fontosabbá válhat márkája vagy vállalata számára, hogy szerepeljen a YouTube-on, mint hogy a tévében hirdessék. Egyesek számára ez a nap már elérkezett. A comScore 2011 augusztusi adatai azt mutatták, hogy a YouTube-ot használják az összes internetes keresés 14% -ára.

A YouTube még olyan karriert is elindított, mint például a nagyszerű Jenna Marblesé, akinek YouTube-csatornáján több mint 13 millió feliratkozó van. Jenna sok videót töltött fel, amelyek több tízmillió megtekintéssel rendelkeznek, például:

  • “Hogyan Hitessük el Emberekkel, hogy Jól Nézünk Ki” (58+ millió megtekintés)
  • “Hogyan Kerüljük el a Beszélgetéseket Bizonyos Emberekkel” (33+ millió megtekintés)
  • “Ezt Csinálják a Lányok a Kocsijukban” (33+ millió megtekintés)

A YouTube nemzetközi hírnevet szerzett olyan korábban ismeretlen zenészeknek is, mint Justin Bieber, aki a YouTube-on indult el, vagy a Sick Puppies, egy zenekar, amelyet az inspiráló Free Hugs videójuk népszerűsített az All the Same dalukhoz, amely jelenleg több mint 75 millió megtekintéssel rendelkezik.

Aztán ott vannak a kereskedelmi szervezetek rendkívül sikeres kampányai, például a Blendtec Will It Blend? sorozat, amelyre korábban hivatkoztunk ebben a fejezetben. Ez egy ragyogó példaként szolgáló videósorozat a különféle háztartási tárgyak – beleértve a üveggolyókat, fogantyúkat, sőt az iPodokat is – Blendtec turmixgépen történő ledarálásáról.

A Blendtec nem az egyetlen cég, amely sikert aratott a YouTube-on. A WestJet nagyon sikeres volt a „WestJet Christmas Miracle: Real-Time Giving” című videójával. Ebben a videóban az embereket lefilmezték aközben, hogy karácsonyi kívánságaikat osztottak meg a Mikulással a repülőtéren egy videóhíváson keresztül. Amíg az utasok járatukon voltak, a WestJet alkalmazottai az üzletekbe rohantak, hogy megvásárolják az összes kért ajándékot. Miután az utasok leszálltak, és utat nyitottak a poggyászfelvételhez, látták, hogy a szalagon érkező csomagok ajándékok voltak. Kinyitották ajándékaikat, és csodálkozásukra megtalálták azt, amit pár órával előtte kértek a Mikulástól. A reakcióikat is levideózták, és az így kapott videó több mint 33 millió megtekintést kapott.

A YouTube marketing másik csodálatos példája a Vat19.com online kiskereskedő. Termékvideói rendkívül minőségiek és jól integrálódnak a vállalat termékkatalógusába. Például az ötkilós gumimacit muszáj mindenkinek látnia kell. A Vat19 csatornájának több mint 850 000 feliratkozója van, több mint 440 millió megtekintéssel a videóin.

A YouTube-ot hatékonyan alkalmazták a márkák hírnévenék károsodása ellen is. Például a JetBlue Airlines vezérigazgatója és alapítója egy bocsánatkérő videót tett közzé a YouTube-on egy Valentin-napi téli viharesemény után – amelyet a nézőközönség kellemesen fogadott.

Az egyik olyan termék, amely kiváló márkanév-elismerést kapott a YouTube-tól, a Smirnoff ‘Raw Tea’ volt. Smirnoff zenei videót készített „Tea Partay” néven, amelyben elegáns magániskolázott fiatalok karakterei rappeltek.

A legnépszerűbb YouTube-promóciókkal az a probléma, hogy a YouTube kapja meg a linkeket, és az eredeti webhely általában nem. Ez azt jelenti, hogy a keresőmotor láthatóságának előnyei általában nem kerülnek át a vállalat weboldalára.

A kampány ügyes lebonyolításakor a YouTube még saját webhely létrehozása vagy a fő webhelyen tárolt videók elhelyezése nélkül is sokat kínál a márka láthatóságát tekintve. Ez nem csak egy nagyszerű videó közzétételét jelenti; a marketingszakembereknek azt is tudniuk kell, hogyan lehet kihasználni az oldal társadalmi jellegét, hogy ismerősöket gyűjtsenek és az emberek feliratkozzanak a tartalmukra.

Használjon bőségesen címkéket a videóin (természetesen biztosítva, hogy a címkék relevánsak legyenek a tartalom szempontjából), használjon mellékneveket, hogy a videóit jobban láthassák azok az embereknek, akik a hangulatuk alapján keresnek. Rendelkezzen néhány kategórialeíró címkével (szem előtt tartva, hogy a YouTube alapértelmezett keresési beállításai: Videók, Relevancia és Minden kategóriákba esnek), hogy a cím és leírás illeszkedjen a legfontosabb címkékhez, és ne használjon természetes nyelvű kifejezéseket vagy pazarolja a címke helyet az ilyen szavakra, hogy “és” és “hogy”. További tippek: www.profitonline.hu
Ne féljen belevágni, még akkor sem, ha szerény és kevés költségvetés áll mögötte. Nem fog eljutni sehova, ha nem kísérletezik a közeggel.

Szinte Romulus Loránd – Digital marketing strategist és SEO szakértő. Szakterületei a keresőoptimalizálás, Marketing stratégiák kidolgozása, PPC kampány tervezés és a E-mail Marketing. Ügyfelei között van több Nemzetközi márka és sok-sok magyar is, nagy hazai webshopok specialistája. Rendezvényszervezői múltja miatt sok Prémium rendezvényben is részt vesz. Teljes Online és Offline marketing kampányok specialistája.

 

 

Previous Post Previous Post
Newer Post Newer Post