UX – Webergonómia

Használhatósági weboldal teszt.

Website Usability

A honlap használhatósági tesztelése (=usability test) során felmérjük, hogy a felhasználók számára mennyire egyszerű az adott honlap használata, illetve hogy sikerül-e elvégezniük mindennapos feladatokat. Az elemzés eredményei nagy meglepetéseket okozhatnak, és a javasolt fejlesztések megvalósítása gyakran a következőkhöz vezet:

    • Megnövekedtet forgalom, valamint nagyszámú visszatérő látogató
    • Vásárlói igények komolyabb ismerete
    • A telefonos ügyfélszolgálat munkamennyiségének jelentős csökkenése

A használhatósági tesztek valóban felnyitják ügyfeleink szemét. Lehetősége lesz megfigyelni, ahogy weboldala látogatói olyan feladatok és műveletek megoldásával küszködnek, amelyeket Ön a legegyszerűbb és leginkább magától értetődő lépéseknek gondolt.

A tesztelés egy ismétlődő folyamat. Ne csak egyszer végezzük el. A honlapot elkészítjük, leteszteljük, módosítjuk, majd újra teszteljük.

(Steve Krug – Don`t Make Me Think)

A Usability tesztről

A Használhatósági teszt céljai

  • ergonómiai problémák felfedése;
  • a résztvevők teljesítményéről mennyiségi adatok begyűjtése;
  • a tesztelt honlappal való elégedettség felmérése

Mit tudhatunk meg a teszt segítségével?

  • A teszt résztvevői sikeresen hajtották végre a feladatokat?
  • Az egyes feladatok elvégzése mennyi időt vett igénybe?
  • Mennyire elégedettek a résztvevők az oldallal?
  • Mennyire volt hatékony az oldalon belüli keresőfunkció?
  • A keresési eredmények megfelelő választ adtak a felhasználók kérdéseire?
  • Milyen problémák merültek fel a honlap használata során?

Kinek fontos ezt a weboldal tesztet elvégeznie?

  • Új weboldal és webshop tulajdonosoknak amikor már 90% -ban kész az weboldal illetve a az elindítás előtt
  • Ha több konverziót ( vásárlást szeretne a webshopban ) szeretnénnek
  • Felhasználók elégedettségének növelése
  • Sok a reklamáció a weboldallal kapcsolatban de nem tudjuk mit tegyünk
  • A keresési eredmények javításán is szeretnénk javítani
  • Marketing költségek optimalizálása a fő cél

Gyakorlati rész

A használhatósági teszt eredménye

Írásos jelentés és prezentáció a használhatósági teszt eredményéről

A használhatósági tesztelésről készülő jelentés az ajánlásokra koncentrál, és a weboldal problémás területeire világít rá. Minden kiemelt probléma esetében egyértelmű ajánlásokat fogalmazunk meg arra vonatkozóan, hogy hogyan lehet megoldani, és ezzel használhatóbbá tenni weboldalát.

Az ajánlásokat 1. kritikus, 2. fontos és 3. ajánlott kategóriákba soroljuk.

A használhatósági teszten készült jelentés az oldal pozitív jellemzőire is rávilágít, felhívva az Ön figyelmét arra, hogy mely honlap-részek erősítendők.

A jelentést laikusok számára is érthető nyelven írjuk, és minden fontos kérdést alaposan elmagyarázunk (vonatkozó képernyőképekkel).

Igény szerint a jelentés idegen nyelven történő elkészítését is vállaljuk.

Amint elkészült a használhatósági tesztjelentés, a Profitonline rövid prezentációban ismerteti Önnel a tesztelés főbb eredményeit. A prezentáció során videoklipeket mutatunk be a hatásosabb illusztrálás érdekében.

A használhatósági tesztelés előtt

A használhatósági tesztelés előtt szorosan együttműködünk Önnel, hogy feltérképezzük a pontos igényeket, és a weboldallal, illetve a használhatósági teszttel kapcsolatos céljait. Együttesen meghatározzuk azokat a demográfiai csoportokat, ahová weboldala látogatói sorolhatók (bizonyos esetekben mindössze egy ilyen csoportról van szó), és a teszteléshez minden csoportból több személyt hívunk be (általában 8 fős csoportokkal dolgozunk).

Ez után megtervezzük és előkészítjük a résztvevők által elvégzendő feladatokat, hogy a résztvevők valósághű utakat járjanak be az Ön weboldalán. A tevékenységek alapját a weboldal látogatói által rendszeresen elvégzett leggyakoribb feladatok képezik. Többnyire egy előtesztelés előzi meg a teljes körű használhatósági teszt lefolytatását.

A használhatósági tesztelés során

A használhatósági tesztelés alatt arra kérjük a résztvevőket, hogy mindvégig hangosan gondolkozzanak. Ha pár másodpercnél tovább hallgatnak, figyelmeztetjük őket, hogy beszéljenek. A használhatósági teszteket lefolytató munkatársaink alapos képzésben vettek részt, hogy elfogulatlanul és semlegesen tudjanak kérdéseket feltenni, gondolatokat ébreszteni. A foglalkozások alatt minden résztvevő mellett a Profitonline egyik tapasztalt moderátora ül, és kérdéseivel visszajelzésekre bírja.

A használhatósági tesztelés elején a felhasználóknak megmutatják az Ön weboldalát, néhány kérdést tesznek fel nekik az oldallal kapcsolatban, és hagyják, hogy szabadon ismerkedjenek vele, miközben folyamatosan elmondják, mit és miért tesznek. Ezt követően meghatározott feladatokat kell elvégezniük, aminek eredményeit megfigyeljük. A tesztelés után minden felhasználóval rövid interjút készítünk.

Nemzetközi használhatósági tesztelési lehetőségek

Profitonline számos használhatósági tesztelést folytató vállalattal ápol partneri kapcsolatokat Európa különböző országaiban, hogy valóban globális használhatósági tesztelési megoldásokat kínálhassunk. A tesztelést teljes mértékben a Profitonline koordinálja (Ön velünk áll kapcsolatban), és egyetlen összefüggő jelentést kap a használhatósági tesztelés egészéről.

Ha a használhatósági tesztelést idegen nyelven folytatjuk le, tolmács fordít le mindent, ami elhangzik.

Részletesség

Átfogó használhatósági Audit

A weboldalon végzett szakértői használhatósági elemzésünk…

  • konkrét ajánlásokat kínál weboldala használhatóságának növelésére
  • átfogó elemzést ad weboldala használhatóságának erősségeiről és gyengéiről
  • költség-hatékony és viszonylag gyorsan elvégezhető

A weboldalon végzett használhatósági elemzést hozzáférhetőségi elemzésünkkel együttesen is lefolytathatjuk.

A weboldalon végzett használhatósági elemzés módszerei

A weboldalon végzett szakértői használhatósági értékelést a Ergomania.hu magasan képzett saját használhatósági specialistái végzik.
A kutatás során az elemzők a szakma szabályai szerint megvizsgálják a webhely webergonómiai tulajdonságait, azaz a webhely használhatóságát.

Az átfogó webergonómiai audit részletes elemzést tartalmaz a site egészére vonatkozóan az alábbi témákban:

  • felhasználói élmény optimalizálása
  • a főoldal
  • oldalelrendezés
  • a honlap professzionalitása és hitelessége
  • a céglógó és a domain név használata
  • színek használata, kontrasztok
  • képek használata
  • hivatkozások
  • navigáció
  • keresés
  • címek, címkék, menük
  • hirdetések, akciók, árak
  • tartalom érthetősége, elrendezése
  • űrlapok, interaktivitás
  • integrált multimédia elemek

A weboldalon végzett használhatósági elemzés eredménye

A weboldal elemzése során készített írásos jelentés nagymértékben javaslatokra összpontosít, és kiemeli az oldal problémás területeit. Minden kiemelt probléma esetében egyértelmű ajánlásokat adunk a weboldal használhatóságának javításával kapcsolatban. A javaslatok három kategóriára oszlanak: kritikus, fontos és hasznos tennivalókra.

A weboldallal kapcsolatos használhatósági jelentés ezen kívül kiemeli az oldal pozitív használhatósági jellemzőit is, nehogy ezeket megváltoztassa!

A jelentés laikus számára érthető nyelven íródik, és az oldalról vett számos képpel illusztráljuk. A jelentést természetesen idegen nyelven is tudjuk prezentálni.

Vizsgáljuk meg, hogy üzletének, weboldalának és közösségi portáljainak tartalma hogyan befolyásolja a Google általi rangsorolást. A ProfitOnline munkatársai segítenek eligazodni az aktuális szabályok, keresési elvek sorai között. Érték, relevancia és marketing a tartalomban.

Elakadt az arculat kialakításában? Segítünk logojának megtervezésében.

Weboldal, illetve webshop tervezésénél és készítésénél mindig szem előtt tartjuk az összes SEO szempontot.

Kapcsolat

Budapest, Magyarország
+36 30 357 2045
Figyelmes munkavégzés
Szakértelem és naprakész tudás
Diszkréció, üzleti titoktartás

Prospektus

A ProfitOnline összes szolgáltatásának leírása letölthető az alábbi linkeken.

Cikkek